– Du skal vel ikke kjøpe svart elbil, og kjøre 120 km hver dag i skitt og saltlake? Den kommer jo til å se ut som en dass! Svaret ble: joda, det skal gå bra – med Ditec Ceramic Ultra lakkbeskyttelse.
Vi er i begynnelsen av august, men vestlandssommeren gir allerede en solid smak av høst. Knapt tosifret på gradestokken, og regn, regn, regn …
Ståle Walsvik skal begynne i ny jobb om to uker, seks mil hjemmefra. De første tankene som slo ham etter å ha signert arbeidsavtalen var: Jeg må ha elbil!
Problemet var bare at den foretrukne blåfargen ikke kunne levers før i november. Og han måtte ha bil nå, helst før han skulle begynne pendlingen. Hver dag uten elbilen på plass ville bety betydelige utfordringer i hverdagslogistikken, og unødige transportkostnader.
En gråsvart, derimot, kunne leveres nesten med det samme. Det er da diskusjonen rundt kjøkkenbordet begynner å ta av. Ståle og kona Jeanette har nemlig allerede en svart bil, en Ford S-Max, så de vet allerede en hel del om hvor krevende det er å holde den ren i hverdagen.
Problemet er også at Ståle egentlig liker mørke biler. Svart og mørkegrått er stilig det, bare bilen er rein og blank. Men det er jo fra sine egne man skal ha det, og det er Jeanette som hever stemmen og gir ham tydelig beskjed om at akkurat det fargevalget er en dårlig idé på en pendlerbil.
En bilpleieinteressert kompis tipser Ståle om lakkbehandling.
– Det beste du kan få nå er det som kalles keramisk coating. Den er hard som glass, og blir også gjerne kalt glasscoating. Da får du et beskyttende skall som gir en dypere glans, mye lettere renhold, og det vil beskytte lakken mot de barske miljøutfordringene du vil møte langs E39.
– Er det noe jeg kan smøre på selv, lurer Ståle. – Nei, dessverre, keramisk coating er ikke for amatører. Grunnarbeidet er ekstremt viktig, og om du ikke får det til på første forsøk, så er løpet kjørt, og da kan det blir dyrt å fikse opp i også.
Dette bringer Ståle i kontakt med Ditec. Den originale Ditec-behandlingen har vært på markedet siden 1979 og gitt varig beskyttelse av veldig mange norske biler siden. Men også det lokale Ditec-senteret tenker som bilpleiekompisen. – Til ditt bruk, med kanskje 30 000 km i noen av de verste forholdene Norge kan by på? Da anbefaler vi Ditec Ceramic Ultra.
Det er nemlig en av få totrinnsbehandlinger som tilbys i Norge, og det gjør den ekstremt holdbar. Coatingen tåler faktisk å legges i White spirit, og Ditec gir hele 9 års garanti på behandlingen.
For Ståle ble dette løsningen som gjorde at han faktisk fikk seg pendlerbil til jobbstart. Og Ditec Norge synes hans tilnærming, med gråsvart bil under knallharde testforhold, var så interessant at vi inngikk en avtale.
Vi vil følge denne bilen gjennom et helt år i daglig pendlerdrift. Ståle vil også prøve ut Ditec felgbeskyttelse, Ditec glassbeskyttelse og Ditec tekstil- og skinnbeskyttelse. Han vil gjennom hele året gi oss sine ærlige erfaringer med produktene.
Følg Ditec på Facebook for å få med deg fortsettelsen!